Zie de maan schijnt door de bomen...

4 december 2017 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

We zijn donderdagochtend naar een regional park gegaan om te wandelen. Iris en ik merkten allebei dat we nog niet helemaal topfit waren want elke helling was een uitdaging😂. We hebben gelukkig wel kunnen genieten. De route liep eerst door een jungle met allemaal zeldszame vogels (en die lieten flink van zich horen). Vervolgens kwamen we aan de rand van het bos en liepen we een heuvel over met een super mooi uitzicht over de oceaan. We liepen naar beneden tot we bij het strand kwamen. Het strand was bedekt met rotsen en grote stenen, uitdaging nummer twee😉. Uiteindelijk kwamen we uit op zandstrand en hebben we op blote voetjes door het water de route vervolgd.
Eenmaal weer in de auto zijn we dwars door Auckland naar The Coromandel gereden. We hebben ruim een uur vertaging opgelopen, verschrikkelijk😂. We waren van plan langs een aardbei boerderij naast het vliegveld te gaan omdat ze werknemers zoeken. Maar, door de file waren we te laat en was de boerderij al dicht😶. We gaan nadat we the Coromandel gezien hebben waarschijnlijk nog een keer langs de boerderij.
Vrijdag zijn we verder door the Coromandel gereden langs een super mooie kustweg. We zijn uitgekomen bij een camping in een baai en hebben de rest van de dag op het strand gelegen.
Zaterdag hebben we weer afgesproken met de Nederlanders die Tom en ik ruim een maand geleden ontmoet hadden. We zijn met ze naar het op drie na mooiste strand van de wereld gegaan. Daarna hebben we wat gegeten in het restaurant waar de Nederlanders, Joris en Michelle, werken.
Zondag zijn we naar hot water beach gegaan. Dit is een strand waar warm water onder het zand zit. Er zit een grote warme steen onder het zand, die steen verwarmt water wat zich omhoog beweegt. Als je een gat graaft op die plek komt er heet water omhoog. En dan ook echt heet. Au. We hebben een gat gegraven, net zoals heel veel andere mensen, en zo onstond onze eigen hottub. Super grappig en leuk!
Daarna zijn we naar the Warehouse geweest en bedachten we dat het wel leuk zou zijn om sinterklaascadeautjes voor elkaar te kopen.
We zijn na het eten naar Cathedral Cove/Narnia😏 geweest. We wilden dit 's middags na hot water beach doen maar het was toen zo druk dat we de auto echt super ver van de parkeerplaats moesten zetten en daar hadden we niet zo veel zin in. Verder zou de drukte veel mensen betekenen en ook daar hadden we geen zin in😝. Genoeg redenen dus om 's avonds te gaan.
Na zo'n driekwartier gelopen te hebben kwamen we aan op het strand met de bekende cove. Oftewel, we kwamen aan in Narnia. De cove is namelijk gebruikt in de tweede Narniafilm als toegangsweg tot Narnia, super vet! Het was lekker rustig en het strand was erg mooi. De zon ging onder en de maan kwam tevoorschijn. De volle maan weerspiegelde in de oceaan wat er magisch uitzag😜,
Toen we weer terug waren op de camping hebben we een kampvuur gemaakt bij het beekje dat langs de camping stroomt. Hier hebben we sinterklaas gevierd😄.
En vandaag zijn we weer langs de aardbeien boerderij geweest. We zijn aangenomen en mogen morgen beginnen met aardbeien plukken...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henny:
    4 december 2017
    Ja nu ben ik nieuwsgierig wat je hebt gekregen van sinterklaas,en dat hij jullie heeft kunnen vinden daar zonder vaste verblijfplaats 😜maar gelukkig gaat het daar goed met jou/jullie en daar maak je me heeeeeeeel blij mee❤️
  2. Esther ❤❤❤ je zusje❤:
    4 december 2017
    Goede berichten weer. Wat is het daar toch prachtig. Heeele mooie foto's. Lekker aardbeien plukken zou ik zeggen. Niet teveel van snoepen.
  3. Annemarie:
    4 december 2017
    supergave foto's weer!!!!! Zit hier te kwijlen..... liefs moederfiguur!
  4. Sarena:
    8 december 2017
    Heel gaaf Marleen! En mooie foto's!