Vissen, surfen en ziek zijn

29 november 2017

We zijn na Cape Reinga een weekje wezen werken tegen kost en inwoning bij Rhod in Ahipara. Elke dag hebben we een paar uur in de tuin gewerkt en dat was hard nodig, wat een troep 🙊. De rest van het huis was ook een enorme zooi. We vonden ergens een potje voedsel dat in 1998 al over datum was gegaan... maargoed, Rhod is echt een supertoffe kerel en het werk in de tuin was goed te doen. We zijn een dag met het bootje van Rhod gaan vissen. De vis die we gevangen hadden, hebben we de volgende dag opgegeten😋. We zijn ook een dag gaan surfen en we zijn naar de markt geweest. Allemaal super leuk! Maar na een klein weekje waren we toch wel weer blij dat we verder konden gaan reizen.
We zijn naar Paihia in the Bay of Islands gereden. Super mooi, maar ook erg toeristisch en daardoor best een beetje duur. We zijn 's middags de stad ingegaan om de toerist uit te hangen. Tom en Iris kwamen met het idee om mijn verjaardag daar te vieren (die hadden we op mijn verjaardag zelf niet echt gevierd en we wilden h'm nog een keer met z'n drieën vieren). Ik vond het helemaal prima en na een kwartier kreeg ik al een cakeje in m'n handen gedrukt😋. 's Avonds zijn we uit eten gegaan en hebben we heerlijke pizza gegeten😄.
Gisteren zijn we weer verder gereisd. We hebben veel in de auto gezeten en zijn even gestopt op een mooi stukje strand. Helaas voelen Iris en ik ons sinds zondag een beetje ziekjes dus konden we verder niet heel veel doen.
Vandaag voelden we ons allebei al iets beter. En omdat ziek in bed liggen niet echt een optie is hier, zijn we maar een grot in gegaan😂.
We konden gratis, maar dus ook onbewaakt, de grot inlopen. We liepen met ons hoofdlampje en onze telefoonzaklampjes de grot in. Omdat er water door de grot stroomde waren er op sommige plekken stapstenen in het water gelegd. Deze waren echt super glad maar we hadden in ieder geval droge voeten😜. We zijn nog een paar andere mensen tegengekomen, en honderden glowworms. Echt super gaaf. Als we naar boven keken zagen we een hele melkweg aan glowworms. De lichtgevende wormpjes bedekten grote delen van de grotwanden wat er in het donker super vet uit ziet. Verder hoorden we nog een waterval in de grot (waar we helaas niet bij konden komen) en zagen we stalactieten aan het plafond hangen. (Super leuk, aardrijkskunde😄)
's Middags zijn we naar het strand gereden. Als we niet ziek in bed kunnen liggen, dan maar op het strand😉. Het was heerlijk weer en dankzij de warmte voelen we ons gelukkig alweer iets beter.

1. Marina Veurink:
    29 november 2017
    Inmiddels weer helemaal beter, hoop ik?
  2. Marten groen:
    29 november 2017
    Stoer hoor,vissen vangen en die dan ok nog opeten. Hoopdat je daar niet ziek van bent geworden 😉. Maar goed dat het daar van dat heerlijke weer is ,wordt je gelijk weer een ander mens van😎. Tot de volgende keer.😙
  3. Esther ❤❤❤ je zusje❤:
    29 november 2017
    Prachtige foto's weer schat. En gelukkig dat je weer een beetje opknapt. Hoe ging het surfen trouwens?