Road to Cape Reinga

21 november 2017 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

In verband met de afwezigheid van elektriciteit, warm water, bereik en wifi even heel kort op elkaar twee reisverhalen. Want ondanks het ontbreken van al deze luxe hebben we enorm veel gezien.
Na het kopen van het nieuwe gasstelletje, zijn we naar een nieuwe camping gereden.
Dit was de eerste camping in the middle of nowhere: geen internet, wifi of bereik. Maar wel echt een super mooi locatie. We zijn 's avonds naar het dichtstbijzijnde barretje gereden: een half uur verderop😂.
De dag daarna, zondag, hebben we een stukje 4WD gereden door de heuvels met super mooie uitzichten. Daarna zijn we naar de volgende camping gereden, wederom op een super mooie locatie. We hebben 's middags over de rotsen gewandeld en genoten van de ruige oceaan.
Doordat we geen stroom, wifi of bereik hadden, konden we geen gebruik maken van gps. Gelukkig is er maar 1 weg ik het Noorden van Nieuw Zeeland dus konden we niet verkeerd rijden.😂
Op maandag zijn we dan eindelijk naar Cape Reinga gegaan. Wauw. Dit is zo'n plek waar je zelf naar toe moet gaan om te snappen en ervaren hoe mooi het is. Foto's zijn niet genoeg, en het is niet te beschrijven. We reden over de hoge heuvels steeds verder naar het noorden, met aan de westkant de Tasmaanse Zee, en aan de oostkant de Pacifische Oceaan. Super mooi en indrukwekkend.
We kwamen aan op een parkeerplaats en moesten het laatste stukje naar de vuurtoren lopen. Het was heel rustig en vredig en we waren even helemaal alleen op het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland😍. Onbeschrijfelijk.

We proberen trouwens ook al dagen lang te wassen: eerst regende het, toen was de laundromat dicht en daarna lag de stroom eruit. Inmiddels hebben we eindelijk gewassen, twee hele volle wasmachines en meer dan de helft van de waslijn op de camping gebruikt, maar we hebben weer frisse kleding😄👍.

1. Henny:
    21 november 2017
    Hoi hoi
    Ja nu je zegt van dat wassen we konden je hier al ruiken😝😝
    Gelukkig nu alles weer schoon en ja ik zag een filmpje voorbij komen dat je door het zand ging wat is dat super gaaf zeg
    Dat wil je moeder ook graag doen als ze er is😘
    Veel plezier nog👋👋💋💋
  2. Annemarie:
    21 november 2017
    whahaha Henny!!!
    leuk verhaal weer, Marleen! liefs!!!
  3. Hermineke:
    26 november 2017
    Geweldig Marleen, we zouden er ook zo weer naar toe willen. Het is zo"n bijzonder land! We hadden net onze zwager aan de telefoon en die vertelde ons ook dat het de afgelopen weken rond Masterton (onder op het Noordereiland) erg droog en warm was. Heel veel plezier nog