Find a dream, make it real

5 juli 2018

Op het moment dat ik begin met het schrijven van dit verhaal ben ik 8,5 uur onderweg naar Nederland en nog maar in Sydney haha, ik lach wel maar ik vind het niet leuk😂😂. Ja, ik zit nu te wachten op het vliegveld in Sydney voor mijn volgende overstap maar Dubai. De wekker ging vanochtend om 3:30 en ik heb nog een laaaaaange reis te gaan. Maargoed, genoeg geklaagd, hoort er allemaal bij.
We zijn gisteren van Twizel naar Christchurch gereden. We hebben 's ochtends nog een paar uurtjes gewerkt. Maar na het inleveren van onze ski's van de dag daarvoor zijn we richting Christchurch gegaan. Ik heb afscheid genomen van Amy, Tiggy, Twizel en onze lieve lieve auto (we zijn met Amy's auto naar Christchurch gereden, we voelden ons best een beetje fancy backpackers in haar auto😂). Iris en ik zijn in Christchurch weer naar de ARISE church gegaan. De preek ging erover dat je niet bang moet zijn. Angst is misschien wel onze grootste vijand terwijl het helemaal niet nodig is om bang te zijn. In plaats van je af te vragen: 'wat als het mis gaat, wat als het niet lukt, wat als ik faal?' zei de voorganger dat we ons onszelf de volgende vragen moeten stellen: 'wat als het goed gaat, wat als het wel lukt, wat als ik slaag?'
Wat ik toch wel een hele mooie boodschap vond. #faceyourfearswithasmile
Na de kerkdienst hebben we gegeten en boodschappen gedaan en daarna zijn we, voor een paar uurtjes, gaan slapen.
Ik heb afscheid genomen van Iris en Tom😢 en snel daarna ook van Nieuw Zeeland😭. Het deed best wel even pijn om dit land achter me te laten, niet wetende wanneer en of ik ooit weer terug kom.
Het was een geweldig avontuur en ik ben super dankbaar dat ik deze reis heb mogen maken en blij dat ik hem ook gemaakt heb. Nieuw Zeeland is een gigantisch mooi land en ik heb geweldige mensen ontmoet.
Ik heb altijd al willen reizen en zo'n twee jaar geleden ongeveer wist ik dat ik naar Nieuw Zeeland wilde.
Een droom veranderde uiteindelijk in een doel om naartoe te werken. Dit doel veranderde in een plan nadat ik mijn ticket had geboekt. En dat plan werd reality voor negen onvergetelijke maanden lang. En nu is het een herinnering... *kots* genoeg sentimenteel drama gedoe😂.
Ik wil iedereen die mijn blog heeft gevolgd heel erg bedanken. Ik vind het echt super dat mensen mijn nogal lange verhalen zijn blijven lezen haha, mijn complimenten😜. Heel erg bedankt voor alle reacties, echt super leuk! (Sorry dat ik nooit heb gereageerd op de reacties, dat kan niet via de app die ik gebruik, maar ik heb ze allemaal gelezen, bedankt😊).

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland. Na een reis van ruim 40 uur en na zo'n 55 uur wakker geweest te zijn, kon ik eindelijk slapen, in m'n eigen bed🙆.
En zo naar hoe het was om afscheid te nemen van Nieuw Zeeland en de mensen daar, zo fijn was het om mijn familie en vrienden hier weer te zien😊.

(De foto's van de vorige keer staan nu allemaal online :) )

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Danila:
    5 juli 2018
    Wauw Marleen dat was het dan, super leuk om je blogs te hebben gelezen! Geniet van het mooie weer hier!🙋🏼‍♀️
  2. Paps:
    5 juli 2018
    Dankbaar en blij.......liefs papa!
  3. Wim van den Engel:
    5 juli 2018
    Welkom terug, Marleen. Kom je nog en keer bijpraten op het Greijdanus? Zou ik erg leuk vinden.
  4. Jan & Fiona:
    Welkom thuis!
  5. Marianne Veurink:
    6 juli 2018
    Welkom weer thuis en misschien ontmoet ik je een keertje. Groetjes
  6. Henny:
    7 juli 2018
    🙈🙈🙈🙈🙈dat heb ik weer zie het nu pas,ben super blij dat je er weer bent heb je erg gemist, Maar ben super trots op jou wat je daar allemaal hebt gedaan en dat je naar dat land bent gegaan👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽TOT SNEL❤️
  7. Edo:
    23 juli 2018
    Welcome back (beetje laat, maar niet minder gemeend 😁)! Leuk om af en toe wat te lezen, geweldige, onvergetelijke ervaring lijkt het mij. Fijne vakantie(?)! 👋