Make memories, not dreams

24 april 2018 - Sydney, Australië

Omdat ik in Australië ben, wil ik eigenlijk zeggen dat ik 'down under' ben, maar dat slaat helemaal nergens op als je net uit Nieuw Zeeland komt. Maargoed, ik ben dus aangekomen in Sydney. Na een vlucht van 3 of 3,5 uur over de Tasmaanse Zee, ben ik in het buurland van Nieuw Zeeland. Vanuit het vliegtuig kon ik de Harbour Bridge en het Opera House al zien😍, zo gaaf! Verder werden we vanuit het vliegtuig getrakteerd op een super vette skyline van Sydney. Erg mooi in het donker met al die lichtjes✨. En stiekem was ik best een beetje trots dat ik mijn hostel in deze grote stad gevonden had haha. In Sydney is het twee uur eerder dan in Nieuw Zeeland dus ik was wel enigszins kapot toen ik aankwam in het hostel. Ik vraag me nu echt af hoe ik de reis van Nederland naar Nieuw Zeeland heb overleefd zonder ook maar 1 oog dichtgedaan te hebben.
Mijn eerste dag in Sydney ben ik begonnen in de bibliotheek. Openbaar vervoer regelen, een beetje een planning maken en kijken naar welk hostel ik de volgende dag zou gaan. 's Middags ben ik naar het Hydepark gelopen. Hier ben ik verder gegaan met het kijken wat ik allemaal wil gaan doen en zien hier. Naast het Hydepark staat een gigantische kathedraal die ik een bezoekje heb gebracht, super mooi😍. Rond een uur of vier ben ik met gigantsische honger weer terug gelopen naar het hostel. Ik probeer om me aan deze tijdzone aan te passen maar dat is nog wel even lastig haha. 's Avonds ben ik naar het Opera House gelopen. Ik kon uiteindelijk langs het water lopen en zag de verlichte Harbour Bridge. En ineens stond daar het Opera House. Dat was wel even een wow-momentje. Het Opera House is een van die dingen die ik echt al jaren in het echt wil zien en daar was het, vlak voor m'n neus. Over de kade ben ik dichterbij gelopen. Achter me was de indrukwekkende skyline van Sydney, naast me de Harbour Bridge waar ik steeds een beter uitzicht op kreeg, voor me het Opera House en om me heen een gezellige sfeer van mensen. En ik die een sfeer van mensen gezellig vindt, is heel erg bijzonder en uitzonderlijk😂🙊.
Ik ben verder gelopen tot ik vlak voor het gebouw stond. Hier waren amper mensen, that's how I like it😜. Ik ben neergeploft op een bankje en heb genoten van het uitzicht en de rust die er gek genoeg was.
De volgende dag scheen het zonnetje. Nadat ik 's ochtends even bij de bieb had gezeten ben ik snel teruggelopen naar het hostel om een korte broek aan te trekken en mijn zwemspullen te pakken. Ik ging naar het strand. Er is een wandelroute die van Coogee beach langs de kust naar Bondi Beach gaat. Ik stapte de bus uit bij Coogee beach en ben aan de route begonnen. Bij een klein strandje heb ik even gezwommen en gesnorkeld. Helaas verdween de zon al snel achter de wolken nadat ik het water uitkwam. Ik ben doorgelopen tot Bronte beach met het idee om de wandelroute op een andere dag, als de zon schijnt, af te maken. Aan het eind van de middag kwam ik aan bij een nieuw hostel. Met wifi, fijne bedden en iets minder lawaai van buiten dan bij het vorige hostel🙈. Het is best wel even heftig om in een stad te zijn waar meer mensen wonen dan in het hele land waar je net zes maanden hebt geleefd...
Ik ben de volgende dag 's ochtends naar de Royal Botanic Gardens gegaan. Vanaf hier heb je een super mooi uitzicht over zowel het CBD als het Opera House en de Harbour Bridge. Na even gewandeld te hebben, heb ik een plekje onder een boom uitgezocht om gewoon even lekker te chillen en te genieten van het uitzicht en het weer. Daarna ben ik teruggelopen naar de bushalte. Ten minste, dat was het plan. Kennelijk was ik al veel te ver doorgelopen via de andere kant van het park om weer uit te komen bij dezelfde halte. Gelukkig wist ik wel precies waar ik was, ik had alleen geen idee welke bus ik terug moest nemen naar het hostel😂. Na wat rondgedwaald te hebben, heb ik het opgegeven en ben ik naar een supermarkt gelopen met wifi (ik moest toch nog het een en ander kopen voor die avond😏) en heb ik opgezocht hoe in de vrede ik weer bij mijn hostel kwam.
Toen ik bij het hostel kwam, heb ik mijn tas ingepakt en mijn al lang geprinte concertkaartje uit mijn backpack gehaald. Via de bus en de tram kwam ik rond vier uur of half vijf aan bij het ICC Sydney Theatre in Darling Harbour. Al snel zag ik een klein aantal mensen tussen dranghekken op de grond zitten wachten. Ik ben hier naartoe gelopen en ben ook gaan zitten. Nog zo'n vier uur wachten. Na een Netflix aflevering gekeken te hebben en mijn voorgekookte maaltijd opgegeten te hebben, kwam er een meisje, Dipti, bij me zitten. Haar vriendin, Ayah, zou later komen. We hebben super gezellig gekletst en de tijd ging een stuk sneller. Rond zeven uur gingen de deuren open. Vlak voordat we naar binnen mochten, kwam Ayah aan. Toen we de zaal inliepen, zagen we hoe klein het veld was en hoe dicht we bij het podium stonden, super vet. Om acht uur begon JP Cooper, het voorprogramma. Ondertussen was ik echt gigantisch ongeduldig geworden😂. Maar een paar minuten over negen was daar het moment. De lichten gingen uit, het werd donker en het publiek ging los. En daar waren ze, het was bijna drie jaar geleden sinds ik ze voor het laatst zag. Na ongeveer twintig minuten keihard meezingen kwam er geen geluid meer uit m'n keel😂.
Het was een geweldig concert en de stemming van het publiek was super. Crowdsurfen werd heel letterlijk genomen en op z'n Australisch gedaan😂🏄 (zie foto's).
Ja, het was echt een super ervaring om The Script live in Sydney te zien.
Ik heb die nacht heerlijk geslapen maar werd wel wakker met een concertkater (heeft verder niks met alcohol te maken). Gelukkig had Dipti mij uitgenodigd om met haar en Ayah naar het Royal National Park te gaan, ik wist anders echt niet zo goed wat ik moest doen en had nergens zin in haha🙈. We zijn met z'n drieën in Dipti's auto naar het National Park gereden. Dipti en Ayah wonen en studeren nu allebei twee jaar in Sydney en hebben nog lang niet alles kunnen bekijken in en rondom de stad. Het was echt heerlijk om de stad even uit te zijn. De zee, de natuur, de rust, love it. Na een wandeling over kliffen langs de kust kwamen we aan bij Wedding Cake Rock. De naam spreekt voorzich haha.
Rond vijf uur kwamen we weer aan bij de auto, dit kwam goed uit want het werd al donker!? Ja, het is hier echt heerlijk weer enzo, maar het wordt dus al super vroeg donker. We zijn doorgereden naar Darling Harbour en hebben hier een rondje gelopen door de haven. Errug pretty met alle lichtjes enzo😍. Met het gevoel alsof het al elf uur was, ben ik om half negen weer richting het hostel gegaan. De zee had de concertkater niet kunnen laten verdwijnen xD. Maar het was wel echt een super gezellige en leuke dag en ik ben blij dat ik Dipti en Ayah heb mogen ontmoeten. Ik heb die avond een hostel in de Blue Mountains geboekt voor de volgende dag en ben toen gaan slapen. Ik moest er de volgende dag namelijk op tijd uit voor de kerk. Ik heb de Hillsong Church bezocht. De dienst en vooral de preek was erg mooi. Na de kerkdienst ben ik teruggelopen naar het hostel om mijn veel te volle backpack op te halen voor mijn trip naar de Blue Mountains. Na een aardig lange reis die niet bepaalt vlekkeloos verliep, kwam ik aan het eind van de middag aan in een hostel in Katoomba.
Maandag ben ik met de bus naar Echo Point gereden. Het uitzicht was indrukwekkend. Na een paar dagen stad en gebouwen was er nu zover ik kon kijken alleen maar natuur. Vanaf Echo Point kun je de bekende Three Sisters, ik heb ze Marjell, Ruth en Esther genoemd😉, bekijken. De Three Sisters zijn drie soortvan begtorens en kennelijk erg geliefd bij Chinezen...
Ik ben begonnen aan een cliff walk, gewoon een wandelpad langs een klif, verder geen enge dingen heur. Het uitzicht was super mooi. Uiteindelijk kwam ik langs een waterval en daalde ik af in een echte jungle. Daarna moest ik weer omhoog, wat minder leuk haha. Na een uurtje kwam ik nij een busstation en ben ik met de bus terug naar Echo Point gegaan. Vanaf hier ben ik deze keer aan een wandelroute naar de andere kant begonnen. Kennelijk vinden Aziaten dit minder leuk want ik kwam nu bijna niemand tegen😂. De uitzichten waren nog steeds gigantisch mooi en het was heerlijk om lekker door het bos te lopen. Vanaf de Leura Falls ben ik weer richting een bushalte gelopen. Ik ben naar de supermarkt en toen naar het hostel gegaan. Toen ik 's avonds in bed lag, voelde ik mijn kuiten. En die heb ik heeeeeeeel lang niet meer gevoeld, ik dacht dat ze inmiddels wel wat gewend waren😂.
Vanochtend heb ik de trein naar Sydney gepakt. Ik ben weer naar het hostel gegaan waar ik voor de Blue Mountains verbleef. Na een bezoek aan de Art Gallery van NSW heb ik nog even genoten van de zon in de Royal Botanic Gardens☀.

1. Danila:
    24 april 2018
    Ooo Marleen wat gaaf allemaal!!! Wat super tof dat je dit doet!! Ook wel respect hoor, ook al vind je weinig mensen fijn, alleen al deze dingen ondernemen blijft stoer! Geniet ervan, maar dat doe je wel volgens mij😄!
    Groetjes!🙋🏼‍♀️
  2. Jan Meerholz:
    Knijters mooi!
  3. Jan & Fiona:
    Gaaf!!
  4. Henny:
    Hoi hoi hoi
    Oooo wat heb je mooie foto’s gemaakt,wat is dat ook een mooi land fijn dat je dat met ons wilt delen.vind het super gaaf wat je allemaal doet,nog een hele fijne tijd in Sydney,dikke knuffel van mij❤️👋👋
  5. Paps:
    25 april 2018
    Tja, wat zal ik zeggen. vervuld met trots als ik zie wat je allemaal onderneemt en meemaakt. Geweldig. Prachtige foto's ook weer. Echt super lieverd!!!