Sealife 2.0

16 december 2017

We hebben vier dagen aardbeien geplukt. Onze wekker ging om 5:30 en na een autorit die 20 minuten hoorde te duren maar bijna een uur duurde door file, kwamen we aan op een grote aardbeienplantage vlakbij Auckland Airport. We plukten de hele dag aardbeien die we absoluut niet zelf op mochten eten. De verleiding was groot. Te groot😋🙊🍓.
De zon scheen drie van de vier dagen volop. Dat was bèst wel warm. Verder hadden we echt enorme spierpijn en kapotte knieën van het hurken, bukken en het op de knieën zitten. Klaag klaag, sorry🙈.
Na het werken zijn we een beetje cultureel bezig geweest: we hebben een botanische tuin met beelden in Auckland bezocht en na ons bezoek aan surfstadje Raglan zijn we naar een museum in Hamilton geweest.
In Raglan hebben we door de stad gelopen, het strand bezocht en een waterval bekeken.
Via Hamilton en Te Kauwhata zijn we weer richting Auckland gegaan om mijn ouders en zusjes van het vliegveld te halen. Ze zouden dinsdagavond aankomen op Auckland Airport dus hadden we bedacht om dinsdag wat leuke dingen in Auckland te doen. We zijn 's ochtends naar een Nederlands cafe, inclusief Amsterdamse eigenaar, gegaan. Hier hebben we genoten van frikandellen en kroketten😋. We hebben ook nog een chocoladeletter en pepernoten gekocht. Nom nom.
's Middags zijn we naar Kelly Tarlton's SeaLife geweest. Hier hebben ze superleuke pinguins, schattige vissen uit Nemo en de eerste tunnel ter wereld die door een aquarium met haaien en grote roggen loopt.
Helaas voor ouders en zusjes ging de vlucht niet zoals gepland: eerst vertraging door sneeuw op Schiphol en toen ze eindelijk opgestegen waren moesten ze na 20 minuten weer terug in verband met een defecte motor. Nadat ze kerosine in de Noordzee gedumpt hadden zodat ze konden landen, stonden ze weer op Schiphol. Na een nacht doorgehaald te hebben op Schiphol konden ze 's middags eindelijk vertrekken. Doordat ze zo'n 12 uur vertraging opgelopen hadden, kwamen ze nu niet dinsdagavond maar woensdagochtend aan in Nieuw Zeeland. Voor ons betekende dit een nachtje slapen op de camping waar we ook verbleven toen we op de aardbeienplantage werkten. De wekker stond de volgende dag bijna net zo vroeg als toen we aardbeien plukten en ondanks de file kwamen we uiteindelijk aan op het vliegveld. Daar stonden vijf super bleke en vermoeide mensjes. Ik ben met deze mensjes meegegaan en heb voor de komende weken afscheid genomen van mijn reismaatjes Tom en Iris😢. Uiteraard ben ik wel super blij om mijn familie weer te zien😀😀.
Na een overnachting net buiten Auckland aan het strand zijn we naar the Bay of Islands gereden. Via een pondje kwamen we eergisteren aan bij een super mooi huis met prachtige tuin (waar we al mandarijn en doperwten uit hebben gegeten) waar we een week blijven. Het huis kijkt uit op een baai met allemaal bootjes. We zijn gisteren naar het strand geweest. Vandaag zijn we mee geweest op de boot van supertoffe huiseigenaar Ron. We hebben heerlijk door the Bay of Islands gevaren. We zijn gestopt bij een onbewoond eiland waar we een wandeling hebben gemaakt. Ron kwam ons aan de andere kant van het eiland weer oppikken met de boot. Daarna hebben we weer een stukje gevaren en hebben we de boot in de baai bij een ander strand gestopt. Eerst hebben we lekker gegeten en daarna zijn we met kajaks naar het strand gegaan. Hier hebben we gezwommen en gesnorkeld. Uiteindelijk zijn we weer terug gekajakt naar de boot. Omdat we super graag dolfijnen wilden zien, zijn we een stukje richting open zee, (eigenlijk oceaan) gegaan. En jawel hoor, na heel veel getuur in de verte zag mijn vader dolfijnen uit het water springen! We voeren wat dichter naar ze toe en zagen een stuk of drie of vier dolfijnen. Ze waren aan het spelen met elkaar en sprongen uit het water. Uiteindelijk zwommen ze richting en zelfs onder onze boot😍. Het waren echt enorm grote beesten haha. Maar zo super mooi en gaaf! Het was echt een super geweldige en bijzondere ervaring 🐬🐬🐬. En het was natuurlijk een perfect einde van een perfecte dag.

1. Danila:
    16 december 2017
    Wat doe je allemaal leuke dingen zeg!! En wat gaaf dat je familie er nu is!!! Geniet van elkaar en een hele gezellige tijd met zn allen!!
  2. Marina Veurink:
    16 december 2017
    Gaaf om te lezen, allemaal! Jij hebt straks een CV met enorm veel soorten werkervaring! Fijne tijd gewenst met je ouders en zusjes.😘
  3. Esther:
    Heel veel plezier samen!
  4. Hanneke:
    16 december 2017
    Leuk om te lezen, wat je weer beleefd hebt. Mooie tijd gewenst samen.
  5. Herman:
    16 december 2017
    Super Marleen. Wat leuk om te lezen!
    Genieten met z'n allen!
  6. Henny:
    16 december 2017
    Alle rust verstoord nu je ouders er zijn😜😜maar goed dat mag de pret niet drukken,leuk dat jullie dolfijnen hebben gezien en het zo leuk hebben met elkaar,zorg dat ze goed bruin terug komen,heel veel plezier met elkaar dikke knuffel ❤️💋
  7. Marten groen:
    17 december 2017
    Heerlik voor je marleen ,om al die gave ervaringen nu met je paps en mams en je zusjes te delen . Liefsvan ons