Van tropische stranden naar vulkanische meren

25 december 2017 - Turangi, Nieuw-Zeeland

De dag na ons geweldige dolfijnenavontuur hebben we gepicknickt aan het water. Verder zijn we een bos met grote kauri bomen ingelopen.
De dag ernaar zijn we met de ferry naar het stadje Paihia gegaan om lekker de toerist uit te hangen.
Op een zonnige dag zijn we een heuvel opgeklommen. Vanaf hier hadden we een super mooi uitzicht over the Bay of Islands. Het was een zonnige dag en het water was helder blauw. Vanaf de heuvel zagen we ook een mooi zandstrand waar we daarna naartoe zijn gereden. Hier konden we lekker afkoelen na de wandeling de heuvel op😉.
In totaal zijn we een weekje in het huisje van Ron in the Bay of Islands gebleven. Het was een super week. Het was heerlijk weer en de omgeving is geweldig. Het huisje was super chill en Ron is echt een toffe kerel😄.
Helaas moesten we donderdagochtend met pijn in ons hart afscheid nemen van het mooie huis en super lieve eigenaar Ron💔.
We zijn tijdens de lange reis naar the Coromandel gestopt bij de Whangarei Falls en de Waipu Caves met de glowworms. Met z'n allen zijn we de grot ingelopen met onze telefoons als enige lichtbronnen, totdat we de glowworms tegenkwamen natuurlijk😉😍.
Aan het eind van de dag kwamen we aan in een apartement in the Coromandel. We hebben patat, kumurapatat en kipnuggets opgehaald en we zijn na het eten naar het strand gelopen. Ondanks dat de zonsondergang hier niet te zien is, kleurde de lucht mooi roze😍. Het was lekker rustig op het strand en het was heerlijk om gewoon een beetje door het zand te lopen en te genieten van de omgeving.
De dag daarna, vrijdag, hebben we wat boodschappen gedaan en zijn we door de buurt naar de haven gewandeld.
Zaterdag zijn we naar mooie watertuinen met een super gave waterval gegaan. Aan het eind van de middag hebben we met z'n allen Cathedral Cove bezocht. Jeeej weer naar Narnia😄🙆❤.
Zondag bestond uit een dag reizen naar een nieuw huis, dit keer niet in de buurt van de zee of oceaan (😭😭) maar wel vlakbij Nieuw Zeelands grootste kratermeer: Lake Taupo. Vandaag, op eerste kerstdag, zijn we naar geothermische bronnen gegaan. Het water aan het oppervlak is zo heet door de vulkanische activiteiten onder de grond dat het gewoon kookt. Borrelend water, pruttelende moder, een beetje een rare geur en heel veel damp. Erg bijzonder hoe dit allemaal uit grote gaten in de grond komt. Allemaal hele fijne kerstdagen! Meri Kirihimete! 😀🎄🎅

1. Jan & Fiona:
    25 december 2017
    Leuk verhaal weer, prachtige plaatjes!
  2. Marina Veurink:
    25 december 2017
    Fantastische foto's!! Die foto van Esther in haar roze kleding tegen een roze lucht...geweldig! Fijne kerstdagen samen!
  3. Henny:
    25 december 2017
    Wat prachtige foto’s, heb zo mijn vermoedens dat de rest van de fam nog lang niet naar huis willen,zo mooi en warm is het daar? Maar ik mis ze wel en jou ook hoor? Fijne tijd nog met elkaar❤️
  4. Herman:
    26 december 2017
    Schitterende foto's weer Marleen. Geniet ervan met z'n allen!
  5. Hermineke:
    31 december 2017
    Geweldig om allemaal te lezen, je doet wel superveel leuke dingen. Doe je ouders de groeten.