Oliebollen in de zon

1 januari 2018 - Ohakune, Nieuw-Zeeland

Op tweede kerstdag zijn we naar Craters of the Moon vlakbij Taupo geweest. Dit is een thermisch park met heel veel stoom en stank😉. Na ons bezoek aan het park zijn we naar de Huka Falls gegaan. Hier stroomt enorm veel water, 200000 liter per seconde, door een kleine klif waardoor het water heel erg snel door de klif stroomt. Er kunnen vijf olympische zwembaden per minuut gevuld worden.
We zijn hierna naar Taupo gegaan om de stad een beetje te bekijken. Aan het eind van de dag zijn we langs de macdrive gegaan en hebben we aan Lake Taupo gegeten😋.
Op 27 december hebben we gewandeld langs een rivier en met een lief hondje gespeeld die we onderweg tegen kwamen.
De dag daarna zijn we naar Rotorua gegaan. Hier hebben we Agrodome bezocht, een enorm grote boerderij met schapen en honden, paarden, ezels en geitjes. Verder zijn we die dag naar een waterval, de Okere Falls, geweest waar mensen in bootjes en kayaks het wilde water afgingen.
De volgende dag zijn we naar Waimangu Volcanic Valley geweest. Dit is een erg jong vulkanisch actief gebied. In 1886 barste een vulkaan uit. Dit had een allesverwoestend effect op de omgeving: alle planten en dieren waren dood. Door de vulkaanuitbarsting werden er allemaal vulkanische activiteiten aan het aardoppervlak blootgelegd. Van 1900-1904 was 's werelds grootste geiser actief die tot 400 meter hoogte zand, modder en stenen de lucht in spoot. Vandaag de dag ligt de grootste hete bron (met een gemiddelde temperatuur van 55 graden) in het park. Er is ook een lichtblauw meer, een mini geiser, heel veel stoom en bubbelende modder.
De dertigste zijn we naar een ander huisje gereden. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Lake Taupo en bij het Tongariro National Park. We zijn langs Mt. Doom en een andere vulkaan gereden en zijn uiteindelijk gestopt bij een skigebied bovenop een andere, besneeuwde, vulkaan. We hadden een suuuper mooi uitzicht en konden enorm ver kijken.
Op de laatste dag van het jaar zijn we 's ochtends naar de kerk gegaan. 's Middags zijn Tom en Iris naar ons toegekomen. We hebben gewandeld en Iris heeft oliebollen gebakken😋. We hebben met z'n allen een spelletje gedaan, lekker gegeten en mama mia gekeken. Kennelijk kan het de kiwi's niks schelen dat het oudjaarsavond was want op tv was er geen aandacht aan besteed. Daarom hebben we Jochem Meyer filmpjes van vorig jaar op youtube gekeken😂.
Op Nieuwjaarsdag hebben we gewandeld aan de voet van de besneeuwde vulkaan, door het bos, richting een waterval. 's Middags hebben we weer oliebollen gebakken en opgegeten😋😋.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henny:
    2 januari 2018
    Wat zal dat raar zijn in de zon oliebollen eten,had ze mee genomen naar die berg met sneeuw😝maar goed hier is het ook niet koud wel erg nat en veel wind,wat heb je mooie nagellak op en wat een prachtige foto’s weer! Geniet nog met elkaar het gaat nu hard het is zo voorbij❤️
  2. Marina Veurink:
    2 januari 2018
    Wat een prachtige foto's! Uniek hoor, dat je zo de feestdagen mag doorbrengen in zo'n gaaf natuurgebied! Hele mooie dagen nog met elkaar en het beste gewenst voor 2018!😘
  3. Hanneke:
    Gave foto's! Erg mooi daar. Een heel goed 2018 gewenst. Groetjes Hanneke