I'm going on an adventure!

11 januari 2018

Op de tweede dag van het jaar hebben we een dagje gechilld in ons chille huisje.
De volgende dag zijn we een stukje mt Ruapehu opgereden en hebben daar even, maar dan ook echt even (5 minuten) gewandeld. Toen we 's ochtends vanaf ons huisje naar de besneeuwde vulkaan keken was deze eindelijk uit de wolken. Dus we sprongen in de auto om de vulkaan op te rijden maar eenmaal boven was de top alweer vrijwel helemaal gehuld in de wolken. Ondanks dat was het toch erg mooi😊. We zijn uiteindelijk naar beneden gereden en hebben een track gelopen. Deze track bestond grotendeels uit een oude weg waar men vroeger met paard en wagen overheen reisde. De track leidde ons naar een grote brug waar ooit een trein overheen reed en een tunnel waar de trein onderdoor ging.
Ik heb geen idee meer wat we de volgende dag gedaan hebben😂.
In ieder geval zijn we 5 januari met z'n allen naar Brendan en Pip gegaan. In oktober hebben Tom en ik bij deze mensen gewerkt tegen kost en inwoning. Brendan en Pip waren zo gastvrij om ons zessen voor twee nachten in huis te nemen. We hebben 's avonds met z'n allen gegeten, errug gezellig😄. En super leuk om Brendan en Pip en hun hond Indie weer te zien natuurlijk!
De volgende dag zijn we met z'n zessen naar de Hamilton Gardens gegaan. Na aardig wat dagen met bewolking en regen en een flinke storm op vrijdag was het eindelijk droog dus we waren dolblij dat we lekker naar buiten konden. In de Hamilton gardens zijn allemaal tuinen uit verschillende stijlen, landen en tijden aangelegd. Zo was er een Italiaanse Renaissance tuin, een Tudor tuin, een Japanse tuin en een Chinese tuin. Na ons bezoek aan de gardens zijn we even naar een groot winkelcentrum gegaan in Hamilton. Ten slotte zijn we naar surfstadje Raglan gereden. We zijn nog gestopt bij Bridal Veil Falls, de waterval van zo'n 50 meter hoog. Onderweg naar Raglan leek het steeds slechter weer te worden maar toen we de auto uit stapten scheen het zonnetje. We hebben patat gegeten en even rondgelopen in een van de leukste stadjes die ik tot nu toe gezien heb in Nieuw Zeeland. Tegen zonsondergang zijn we naar het strand gelopen. De zee was nog woest van de storm van de vorige dag en er waren grote stukken duin weggeslagen. Helaas kwam de bewolking dichterbij en konden we geen zonsondergang zien. We hebben wel lekker over het zwarte strand gelopen.
De volgende dag vertrokken m'n ouders en zusjes weer naar Nederland😢. De dag bestond dus grotendeels uit inpakken. 's Middags ben ik nog even gaan wandelen met Marjell, Ruth en Esther op het land van Brendan en Pip.
Na vier super leuke weken met z'n allen gehad te hebben, was het tijd om afscheid te nemen.
Nadat ik ze uitgezwaaid heb, ben ik weer meegegaan met Tom en Iris die me opgepikt hebben vanaf Brendan en Pip. We zijn naar McLaren Falls gereden en hebben hier geslapen.
De volgende dag zijn we naar het strand bij Mt. Maunganui gegaan. En die dag daarna zijn we, jawel, naar Hobbiton geweest😄. Met een tourgids zijn we in een bus over het land van een boerderij naar the Shire gereden. Super vet. Het leek echt net alsof we in de film liepen. Aan het einde van de tour kregen we een drankje in The Green Dragon. Daarna moesten we weer terug met de bus naar de parkeerplaats.
Toen we vertrokken van Hobbiton zijn we richting de oostkust van Nieuw Zeeland gereden, we zijn ongeveer vijf uur onderweg geweest. Rond etenstijd kwamen we aan in hicksbay, na het eten zijn we nog even naar het strand geweest. Leuk feitje: op deze camping staat 's werelds meest oostelijke bioscoop.
De dag daarna zijn we naar de East Cape gereden. Dit is het meest oostelijke punt van Nieuw Zeeland en daarmee ook een van de meest oostelijke plekken van de wereld. We zijn hier een heuvel opgewandeld waar de vuurtoren stond. We hadden een heel mooi uitzicht over de oceaan en een deel van de kust.
We zijn weer verder gereden en kwamen, na tussendoor nog een stop in Gisborne (de stad die elke dag als eerste ter wereld de zon ziet opkomen), 's avonds aan op een nieuwe camping.
De dag daarna zijn we weer verder gereden, we hebben in totaal zo'n vier uur gereden en zijn nu vlakbij Wellington. Morgen gaan we de toerist uithangen in Wellington, Nieuw Zeelands hoofdstad, en aan het eind van de dag gaan we met de boot naar het Zuidereiland😄. Suuuuper veel zin in!

1. Danila:
    11 januari 2018
    Wat fijn dat je met je familie zo hebt kunnen genieten!! En wat gaaf om dat als gezin te doen! Tja tikkie jaloers😉!!
    Leuk dat je weer verder reist!! Geniet ervan! Blijft erg leuk om je verhalen te lezen!
    Groetjes🙋🏼‍♀️
  2. Esther ❤❤❤ je zusje❤:
    11 januari 2018
    Mooi hoor Hobbiton.....ziet er prachtig uit!
    Mis ik nu Bridal Veil Falls?
    We hebben het fantastisch gehad met je Marleen. Enorm genoten. Wat een land........Geniet lieverd!!!
  3. Annemarie:
    11 januari 2018
    oh, wat leuk zeg, Hobbiton!!!!!!!
  4. Henny:
    11 januari 2018
    Had gedacht dat je mee terug ging😝😝ja jou vakantie zit er nu ook weer op pffff zo nu en dan moet je weer werken,maarrrrr vooral lekker genieten daar! Gun het je van harte kijk weer uit naar je volgende verhaal🤓🙋‍♀️🙋‍♀️
  5. Marina Veurink:
    11 januari 2018
    Wat gaaf, die foto's van Hobbiton! Heel herkenbaar van de films! Wat doe je toch veel leuke/ mooie dingen! Succes weer met je beide reisgenoten!