Let's go to the beach

3 november 2017

Nadat we vertrokken zijn van de boerderij van Nick en Trish zijn we naar het vliegveld gereden om ons andere reismaatje, Iris, op te halen. Eerst zijn we naar The Warehouse, onze favoriete winkel 😄, gegaan om wat spullen aan te schaffen. Daarna zijn we naar een camping gereden op een geweldige lokatie. Na een route door de heuvels en dwars door het bos gereden te hebben, kwamen we uit aan de onderkant van een heuvel, in the middle of nowhere. Vanaf de plek waar we stonden hadden we uitzicht op de zee, met de groene heuvels achter ons. Nadat we de tent opgezet en de auto klaargemaakt hadden, zijn we gaan wandelen. De eigenaresse van de camping had het over een wandelroute met verschillende grotten. We besloten deze route te gaan lopen. We liepen deels door de duinen met zwart zand en deels door het bos langs de voet van een heuvel. We zijn verschillende ingangen naar grotten tegengekomen. Er waren een paar grotten die enorm groot waren en waar we een stukje ingelopen zijn.
Na de grotwandeling zijn we richting het strand gelopen om de zonsondergang te zien. Het was echt super mooi. Er staken grote rotsen uit de zee en vanaf het strand. De blauwe golven spoelden aan op het zwarte zand (vulkanisch as). Naarmate de zon verder achter de horizon zakte, verlieten de weinige mensen het strand zodat we uiteindelijk helemaal alleen waren. We hebben aardig wat foto's gemaakt en een super mooie zonsondergang gezien.
De volgende dag zijn we naar Piha gereden. Dit is een stadje dat wederom aan de westkust ligt. We hebben de Lion Rock beklommen voor zover dat kon en weer wat mooie foto's gemaakt. 's Avonds ben ik weer naar het strand gelopen voor een andere super mooie zonsondergang. Deze keer was ik niet de enige: er waren tientallen mensen die op de hoge golven aan het surfen waren tot de zon onderging.
Minder leuk: deze twee nachten zijn we echt geterroriseerd door muggen en sandflies. Sandflies zijn nog erger dan muggen: bijna twee weken geleden ben ik gestoken door sandflies en ik heb er nog steeds last van...
Maarja, niet alles kan leuk zijn natuurlijk😜
De volgende dag zijn we richting Auckland gereden, we hebben overnacht op een camping midden in een woonwijk. Vanochtend zijn we naar de H&M geweest 🎉🎉😄🙆.
En vanmiddag zijn we naar het CBD van Auckland gereden en hebben we de beroemde Skytower bezocht. We zijn met de lift naar een hoogte van 220 meter gegaan. Ondanks de bewolking hadden we een gaaf uitzicht over Auckland. Het was een bijzondere ervaring: op alles waar je normaal tegenop kijkt, kijk je nu neer. Op een hoogte van 186 meter bestonden delen van de vloer uit stukken glas waar je over heen kon lopen. Enggggg, maar wel heel vet!

1. Esther ❤❤❤ je zusje❤:
    3 november 2017
    Wauw, wat een prachtige foto's. We kunnen niet wachten.....
    spectaculair hoor die hoogte. Geniet schat!
  2. Marten groen:
    3 november 2017
    Wat een mooie wereld daar marleen,leuk he steekvliegen,ben ooit lek geprik op een vakantie in zweden😣,niet leuk.zo te lezen mis je holland niet.op naar het volgende reisverslag😚liefs van ons.marten en dineke
  3. Annemarie:
    Prachtig!!!!
  4. Herman:
    3 november 2017
    Dat zijn weer prachtige foto's Marleen.
  5. Henny:
    3 november 2017
    Oo wat is het daar mooi zeg,wat maak je mooie foto’s
    Echt genieten daar❤️
  6. Marina Veurink: