Oceans

7 november 2017

Nadat we de skytower hadden bezocht zijn we teruggelopen naar de auto. Onderweg hebben Iris en ik bubble tea gedronken. (Een of andere aziatische thee met pareltjes) We liepen naar de garage en met angst deden we het parkeerkaartje in de betaalautomaat. De angst was terecht: 52 dollar (zo'n dertig euro) voor een paar uurtjes parkeren. Great, doen we dus ook nooit weer.
Die avond zijn we weer naar de camping in the middle of nowhere gegaan. 's Avonds regende het en hebben we zielig met z'n drieën onder een zeil gezeten, wederom werden we geterroriseerd door muggen. De volgende dag hebben we een track door het bos gevolgd. Tip: als het ook maar iets begint te regenen, ga dan direct terug en denk niet: oh valt vast wel mee. 😂🙊 Verder was het een leuke track.
We zijn na de track naar de volgende camping gereden. Op deze camping hadden ze echt de beste douches ever. Verder was alles super schoon en licht en nieuw. Er zat een keuken waar we gebruik van mochten maken en er was gratis wifi. En het wordt nog beter: we hoefden alleen maar de duinen over te lopen en we waren op het strand. Aan het eind van de dag werd het eindelijk droog en hebben we heerlijk over het strand gewandeld. De zee was super ruig. We hebben een hele tijd staan kijken met hoeveel kracht de golven kapot sloegen op de rotsen. Echt super mooi. Er hing mist over het strand en over de heuvels wat voor een mysterieus effect zorgde. Ondanks de bewolking brak de zon nog even door tijdens zonsondergang.
De volgende ochtend zijn we weer naar het strand gelopen. Er waren veel suffers aanwezig en de zee was nog ruiger dan de avond daarvoor. We zijn een stukje over het strand, de rotsen en door de duinen gelopen. Uiteindelijk kwamen we uit op een plek met honderden Takapu's, de Maorische naam voor morussen, die aan het broeden waren op de rotsen. Echt een super mooi gezicht, maar het stonk wel enorm.😂
De volgende dag zijn we weer naar de camping in the middle of nowhere gegaan. Deze keer om een vergeten telefoon van een van m'n reisgenootjes op te halen... Nadat we de telefoon opgehaald hadden, zijn we naar een campsite in regional park Huia gereden. Hier hebben we tussen de kippen, eenden, kalkoenen, zwijntjes, koeien en schapen gekampeerd. We ontmoetten een zwijntje dat vrij rondliep en af en toe bij ons kwam kijken. Na hem een dag lang Gerard genoemd te hebben, kwamen we er de volgende dag achter dat Gerard eigenlijk een vrouwtje is...
's Ochtend hebben we een track langs een riviertje gelopen. Uiteindelijk kwamen we uit bij de Karamatura Falls. We waren zo goed als klaar om hierin te gaan zwemmen totdat we in het water stapten en onze voeten voelden verdoven van de kou. 😂
We hebben wel heerlijk gechilld bij de waterval. Toen we een tijdje later een grote aal in het water zagen, waren we extreem blij dat we niet waren gaan zwemmen. 😀
We zijn uiteindelijk weer terug gelopen door het bos. De bossen zijn hier zo anders dan in Nederland: door elkaar staan palmbomen, grote varens, vreemde planten en mega grote bomen met wortels over het gehele pad gespreid. Verder hangen er hier en daar een soort van lianen. En af en toe kwamen we langs rotswanden en kleine grotten.
Nadat we afscheid hadden genomen van Gera(l)rd(ia)?, zijn we naar Algies Bay gereden. Daar zijn we gisteren aangekomen. We staan op een camping aan de noord-oostkust van het Noordereiland. Vanaf onze campingplek kunnen we de Pacifische Oceaan zien. Vandaag en gister hebben we wat gewandeld langs het water en door de omgeving. Het water is hier een stuk rustiger en de wandeling van gisteravond was super kalmerend. Het water was heel glad en de lucht was pastel blauw, roze en paars gekleurd. De camping is erg chill en de eigenaar is een geweldig kerel. We kunnen gratis wassen, douchen en gebruik maken van kajaks en trampolines😊.
We hebben gelezen dat er hier in de buurt glowworms zitten dus daar gaan we vanavond waarschijnlijk naar op zoek.

1. Herman:
    Schitterende foto's!
    En wat gaaf om je belevenissen te lezen. Geniet verder!
  2. Esther:
    7 november 2017
    Weer een leuk verhaal. Geweldig om zo een beetje met je mee te reizen! Geniet weer!
  3. Henny:
    7 november 2017
    Super mooie foto’s en wat een prachtig verhaal
    Nog veel plezier daar😘👋👋
  4. Esther ❤❤❤ je zusje❤:
    8 november 2017
    Heerlijk om je verhaal te lezen. Doe Gerard of Gerald(i)a de groeten van ons.
  5. Bea:
    8 november 2017
    Leuk! Ik ga je verslagen volgen!
  6. Jan Meerholz:
    10 november 2017
    Mooie kiekjes. Nog glowworms gevonden?