Personages Ashley Park House

16 juni 2022 - Tipperary, Ierland

Sorry voor de snel opeenvolgende verhalen, maar zo heb je weken geen tijd, en zo zit je in een paar dagen uren en uren in de bus en heb je alle tijd van de wereld haha. Daarom bij deze een soort extra verhaal, succes met alles lezen joejoeee

We zijn nu dus in totaal iets meer dan twee maanden in Ashley Park House en we voelen ons steeds meer thuis. Het is vooral heel erg leuk om het personeel steeds beter te leren kennen want hoewel het enorm verschillende en uitgesproken persoonlijkheden zijn, zijn ze stuk voor stuk geweldig. Daarom bij deze een keer een heel ander soort reisverhaal. Er volgt nu namelijk een hele lijst met alle 'personages' van Ashley Park House want ik zou oprecht een boek kunnen schrijven over alle mensen hier haha

Zo hebben we John en Glen, de afwassers in de keuken: John is een lange slanke man die zo onduidelijk praat dat je er geen touw aan vast kan knopen maar waar je toch altijd heel hard mee kan lachen. Glen (dat is overigens niet z'n echte naam maar ik vind het zo'n typische Glen dat ik z'n echte naam steeds vergeet) is John's beste vriend, maar in tegenstelling tot John is Glen super klein en stevig en waggelt hij een beetje.

Dan hebben we Evelyn, de main chef in de keuken. Op het eerste gezicht is ze precies wat je verwacht van een chef: commanderend, ietwat kortaf en misschien zelfs een beetje intimiderend. Als je haar beter leert kennen is ze echter een hele lieve vrouw die hartstikke gek is op het keuken en bedienend personeel.

Verder hebben we Rob, de andere chef in de keuken. Rob komt uit Nederland en ik vind hem eigenlijk vooral raar. Meer heb ik er niet over te zeggen.

Irene, ook afkomstig uit Nederland, is officieel accountant maar vind het werk in de keuken veel te leuk waardoor ze daar bijna altijd te vinden is. Ze kan heel goed met Evelyn en is heerlijk direct zoals we gewend zijn in Nederland, maar wat onterecht als onbeleefd opgevat kan worden door niet-Nederlanders.

Verder hebben we Emma en Caroline in de keuken, twee lieve gezellige vrouwen die vaak met de hapjes voor de receptie bezig zijn.

Dan hebben we Sheila en Sacha, twee geweldig leuke vrouwen die de leiding hebben over de bediening. Waar Sacha hier super goed in is, is Sheila veel en veel te chaotisch voor deze functie. Wel zijn ze allebei echt super cool. Wat erg grappig is, is dat Sheila precies het type persoon is dat je zou verwachten als gastvrouw op een plek als Ashley Park House: heel netjes, alles moet tip top in orde zijn, draagt altijd lakschoentjes, etc. Als je haar echter beter leert kennen is ze dus de grootste chaoot ooit en kan je keihard met haar lachen.

Hazel, een meid van onze leeftijd, heeft ook meer leiding dan de gemiddelde serveerster en is een super tof persoon. We zijn altijd met haar aan het ouwehoeren wat super leuk is. Doordat zij ook elke bruiloft aan het werk is zijn we in korte tijd goed bevriend met haar geraakt.

Verder hebben we in de bediening:

-Abbie, een heel leuk en lief meisje die net iets ouder is dan de rest maar net iets jonger is dan Iris en ik,

-Leah en Kacy, een eeneiige tweeling die ik nog steeds niet uit elkaar kan halen,

-Cara en Shannon, twee beste vriendinnen waarvan Cara heel bad ass is en ik Shannon na twee maanden nog steeds totaal niet ken,

-Aoibhe, een heel jong meisje dat altijd met grote verschrikte ogen aan het bedienen is, wat een beetje irritant maar ergens ook wel aandoenlijk is,

-Genevive, een ander heel jong meisje waar ik behoorlijk passief-agressief van wordt omdat ze enorm bazig is en gewoon haar mond moet houden,

-Regina, een vrouw van in de zestig die haar baan volgens mij haat en altijd ietwat chagrijnig is,

-en Andrea, een hele lieve meid die ook van Iris' en mijn leeftijd is,

-verder hebben William en Roisin ook in de bediening gewerkt hier, maar niet lang genoeg om ze echt goed te leren kennen.

Lynda en Jamie zijn de vaste mensen achter de bar. Lynda is een super bad ass alleenstaande moeder, en Jamie… tja… is Jamie. Laten we het daarop houden.

Dan is Lara een hele lieve vrouw die de leiding heeft over het ontbijt. Ondanks dat we nooit tijdens het ontbijt werken, komen we haar vaak tegen in het huis en maken we altijd even een praatje.

In de housekeeping hebben we Ann, net zo'n bad ass alleenstaande moeder als Lynda die altijd klaar staat voor iedereen en extreem leuk is. Verder hebben we Josephine, een hele lieve vrouw die zich altijd veel te druk maakt om alles en altijd haastig door het huis heen waggelt.

Het grootste stuk chagrijn van Ashley Park House, misschien zelfs wel van heel Ierland, is Jack. Hij is de klusjes/tuinman en ik denk niet dat de man ook maar in staat is om te glimlachen. Wel gaat hij altijd heel lief om de narcissen, tulpen en blauwe druifjes in het gras heen met de grasmaaier.

De manager van Ashley Park House, Jaka, heb ik al eerder genoemd. Hij heeft Iris en mij, maar ook onze buren Jan en Katerina aangenomen, en doet altijd heel erg z'n best dat we tevreden zijn en het goed naar onze zin hebben (vooral door ons heel veel wijn aan te bieden). Aan de ene kant is hij heel spontaan, sociaal en open, aan de andere kant vraag ik me soms af of hij wel een ziel heeft. Zijn leven bestaat al zes jaar lang alleen maar uit Ashley Park House (hij woont ook in het huis), en hij heeft een hekel aan alles wat de meeste mensen geweldig vinden aan het leven: muziek, honden, dansen, kinderen (wat ik ergens nog wel kan snappen), drankjes doen, leuke dingen doen met de rest van het personeel etc.

Margaret, de eigenaresse, is, om het zacht uit te drukken, uniek. Aan de ene kant kan ze heel lief zijn, aan de andere kant is ze keihard en verschrikkelijk irritant. Wanneer ze voor een paar dagen naar Londen gaat waar haar man woont, hoor je het hele personeel zuchten van opluchting. Ze zit altijd als een gek achter iedereen aan terwijl ik nog nooit zoveel hardwerkende mensen heb gezien die allemaal precies weten wat ze moeten doen. Laten we zeggen dat het dus altijd weer een feestje is als ze een paar dagen weg is…

En als laatste hebben we Sam, de zoon van Margaret. Hij werkt heel veel en zal uiteindelijk Ashley Park House overnemen van zijn moeder. Hij is altijd super vriendelijk, sociaal, en beheerst/kalm (in tegenstelling tot zijn moeder…). Toch is hij ook best een beetje gesloten en een mysterie wat hem heel intrigerend maakt. Zijn knappe verschijning en lage stem met een half Brits en half Iers accent spelen daar ook zeker een rol in haha

Dit was soort van het vaste/lokale personeel. Dan hebben we nog de internationale tijdelijke personeelsleden, waar Iris en ik ook onder vallen.

Jan en Katerina zijn al eerder voorbijgekomen en zijn gewoon by far de beste mensen waarmee je een zolder kan delen💚.

Dan hebben we Karlina (uit Letland) en Ewan (uit Schotland), een heel erg leuk stel dat in augustus gaat trouwen en ons inmiddels al verlaten heeft💔.

Een wat minder leuk stel zijn Gabi en Zulami (weet z'n naam niet precies, weet alleen dat het op Salami lijkt). Gabi is in Ierland geboren maar heeft lange tijd in Californië gewoond en heeft daar oh zo'n Amerikaans accent aan over gehouden. Op de één of andere manier is ze altijd in de keuken te vinden of komt ze op d'r roze fluffy badslippers aansloffen als Iris en ik een keer denken rustig te kunnen eten. Ze heeft het altijd enorm zwaar in het leven met van alles en nog wat en ze laat haar zeurderige nasale stem maar al te graag horen. Hoe Zulami het met haar volhoudt is een raadsel, ook al moet ik zeggen dat hij ook wel echt een apart figuur is.

Dit waren wel een beetje de belangrijkste personages van Ashley Park House haha. Mocht ik er ooit echt een boek over schrijven dan weet ik nog niet helemaal zeker wat voor genre het wordt. Ik neig een beetje naar een thriller want hoewel het huis prachtig is, blijft het een 18e eeuws landhuis in de middle of nowhere die 's avonds in het donker altijd best wel spooky aanvoelt als er geen bruiloft is en er dus geen enkele levende ziel te vinden is…

1. Lisa:
    16 juni 2022
    Kan ik alvast een pre-order plaatsen? 😏😍
  2. Henny:
    17 juni 2022
    Ja hoor zit ik weer je prachtige verhaal te lezen krijg ik te horen dat je effe thuis bent😘wat een verrassing zeg voor het thuisfront, hele fijne tijd met elkaar❤️
  3. Diana:
    17 juni 2022
    Super leuk weer om te lezen…
    Wat ontmoet je toch veel mensen☺️☺️
    Wat gaaf dat je even thuis bent, geniet ervan😘
  4. Paps:
    17 juni 2022
    Inderdaad eens een heel ander verhaal. En dan te bedenken dat je dit verhaal op het vliegveld hebt geschreven ipv in de bus. Gewoon onderweg naar huis. Wat heb je ons enorm verrast lieverd. Fijn je een aantal weken thuis te hebben. Ben benieuwd wat je daarover gaat schrijven binnenkort...