Lifting Hands International

2 november 2023 - Hardenberg, Nederland

Hallo allemaal!

In plaats van een reisverslag heb ik voor deze blogpost een ander verzoek dat alles te maken heeft met mijn volgende bestemming. Hoewel ik voor nu even in Nederland ben, ga ik op 14 november naar de stad Serres, in Griekenland. Ik ga daar vrijwilligerswerk doen voor de organisatie Lifting Hands International. Dit is een organisatie die zich inzet voor vluchtelingen. Ze doen dit op verschillende manieren en in verschillende landen. In Griekenland hebben ze een community center opgezet voor de vluchtelingen in de Serres vluchtelingenkampen. De meeste vluchtelingen in deze kampen zijn Jezidi’s, een etnisch-religieuze minderheid die in 2014 aangevallen is door ISIS: duizenden mannen zijn geëxecuteerd en zo’n 7000 vrouwen en kinderen zijn ontvoerd, waarvan ongeveer de helft nog steeds vermist is.

Naast dat Lifting Hands International hulpmiddelen zoals voedsel, kleding, luiers en hygiëne producten aan de vluchtelingen verstrekt, hebben ze een community center voor de vluchtelingen opgezet waar niet alleen psychosociale hulp maar ook educatie aangeboden wordt. Daarnaast is er ruimte voor creativiteit, ontspanning, en plezier voor zowel kinderen als volwassenen.

Lifting Hands International vraagt alle vrijwilligers of ze geld willen inzamelen voor de organisatie zodat deze haar werk voor de vluchtelingen voort kan zetten. Daarbij is geld voor hulpmiddelen hard nodig, aangezien recente beleidsveranderingen in Griekenland de toegang tot basis hulp behoorlijk hebben ingeperkt. Ten slotte staat de winter voor de deur en het wordt kouder dan je denkt in het noorden van Griekenland… 😉. Elke donatie is dus meer dan welkom!

Bij deze dan ook de vraag of jullie willen doneren voor Lifting Hands International. De opbrengst gaat volledig naar Lifting Hands International en wordt dus besteed aan het helpen van de vluchtelingen in Serres. Ik ga mijn eigen reis en accommodatie in Griekenland helemaal zelf financieren, dus het is niet zo dat jullie voor mijn vliegticket of verblijf of wat dan ook betalen 😉.

Naast doneren, wordt delen ook zeer gewaardeerd😊.

Alvast bedankt!

DONEREN KAN VIA DEZE LINK: https://gofund.me/3d29baa1
(het delen van deze link wordt ook zeer gewaardeerd!)

1. Paps:
    2 november 2023
    Trots op je lieverd 😘
  2. Marina:
    3 november 2023
    Geweldig dat je je voor zo'n mooi doel wilt inzetten! Veel succes!💪😘