Farms

27 oktober 2017 - Onewhero, Nieuw-Zeeland

Afgelopen woensdag was de tweede dag op de boerderij. 's Ochtends hebben we ramen gewassen en een halfuurtje op Matilda, de kleindochter van Brendan en Pip, gepast. Daarna zijn we verder gegaan met het verven van het hek, wederom in het gezelschap van Lucie 😄. Na een heerlijke lunch zijn we meegegaan in het karretje van Brendan om wat koeien te wegen.
De rest van de middag waren we vrij. We zijn eerst naar het stadje Cambridge gegaan om wat dingen te kopen. Daarna wilden we graag een heuevel oprijden maar er leek geen weg de heuvel op te gaan dus hebben we rond de heuvel wat heen en weer gereden, ook geen straf in Nieuw Zeeland 😛.
Toen we weer thuis kwamen, zijn we op de bank geploft. Na een tijdje kwam Matilda met haar moeder langs en later ook haar vader en oudere zusje. We hebben met z'n allen heerlijk avondgegeten. Het was erg gezellig. Iedereen is heel aardig en gastvrij, echt super!
Donderdag zijn we verder gegaan met ramen wassen en verven. 's Middags hebben we helaas afscheid moeten nemen van Brendan en Pip en hun prachtige boerderij. We moesten namelijk naar de volgende boerderij. Daar zijn we gisteren aangekomen. Nick en Trish, de eigenaren van deze boerderij, hebben kippen en een haan, schapen, een varken met allemaal biggetjes, een eend: Daisy, en drie honden: LooLoo, Jackson en Jonesy. Super gezellig dus! Gisteren hebben we wat kleine klusjes gedaan en vandaag weer. We hebben de biggetjes melk gegeven. Dit klinkt heel schattig maar het was echt een slagveld. Ondanks dat het biggetjes zijn, zijn ze aardig luidruchtig en opdringerig. Ze vielen ons nog net niet aan toen we aankwamen lopen en ze gaven ons de ruimte niet om hun drinkbak met melk te vullen😂.
Nadat we de biggetjes melk gegeven hadden, hebben we de kippen gevoerd. Ze kwamen erg enthousiast achter ons aan gerend toen ze realiseerden dat we eten voor ze hadden. Super grappig haha.
We hebben verder nog wat kleine klusjes, zoals onkruid wieden en ramen wassen (ja alweer), gedaan.
Oja, alles wat we gedaan hebben was wederom in het gezelschap van de honden😄.

1. Annemarie:
    Klinkt gezellig allemaal.
  2. Hanneke:
    27 oktober 2017
    Leuk om weer je verhalen🐕🐖 te lezen.
  3. Henny:
    27 oktober 2017
    De heledag buiten met allemaal dieren om je heen top hoor😘
  4. Marina Veurink:
    27 oktober 2017
    Wat veel soorten werkervaring doe je zo op, zeg! Leuke afwisseling.
  5. Marten groen:
    13 november 2017
    Prachtige verhalen marleen ,en wat een afwisseling in de dagen die je maakt.super dat je het zo naar je zin hebt.we kijken uit naar de volgende story from you😉