Kumura's...

12 november 2017 - Baylys Beach, Nieuw-Zeeland

Oke, nog even over de glowworms van de vorige keer: we zijn 's avonds in het donker gaan wandelen en het waaide echt hard en het was koud dus ik denk dat we na vijf minuten lopen weer terug zijn gegaan naar de auto om Netflix te kijken😂.
De volgende dag zijn we naar een nieuwe camping gereden. We hebben hier 1 nachtje gestaan. Er was echt helemaal niks te doen op of rond de camping.
Gesprek met de campingeigenaar:
'Is there anything we can do around here?'
'It's mainly fishing.'
'Uh, okay, are there any walking tracks?'
'No not really, when the tide's low, you can walk over the beach. But that will take some hours'
'And is there a supermarket?'
'Yeah, there was one but it closed a year ago. The nearest one is an hour drive.'
Dat dus, we zijn de volgende dag zo snel mogelijk weer verder gegaan😂.
We zijn eerst naar een bibliotheek in het stadje Dargaville gereden om werk te zoeken. Ik had nog een telefoonnummer van een farmer in de buurt. We hebben de voicemail ingesproken en aan het eind van de middag belde de farmer ons terug: als het goed is kunnen we vanaf maandag werken op zijn sweet potato farm, of zoals ze hier zeggen, kumura farm😄.
We waren ondertussen naar een nieuwe en een wat levendigere camping gereden. Hier konden we, in ruil voor 1,5 uur onkruid wieden, gratis verblijven. Familie van de campingeigenaresse kwam uit Nederland waardoor de eigenaresse wat woorden Nederlands sprak. Ze vond het super leuk dat Nederlanders haar camping bezochten, er komen vrijwel nooit Nederlanders, wel veel Duitsers. Nou, dat hadden we al gemerkt🙊😂.
De dag daarna hebben we weer 1,5 uur onkruid gewied in ruil voor gratis verblijf. Als we daadwerkelijk bij de kumura farm kunnen werken gaan we hier waarschijnlijk voor een wat langere periode blijven. Er is een goedkoper alternatief in de buurt waar we vandaag zijn wezen kijken. Maar toen we daar aankwamen kregen we vrijwel direct 'heimwee' naar deze camping🙈. De eigenaresse hier is super aardig, we hebben vriendschap gesloten met twee Duitsers die hier ook in de buurt werken, en het is hier allemaal net wat gezelliger, sfeervoller en luxer. Ook belangrijk: er zit hier een snackbar in de straat met hele lekkere patat😋.
Zaterdag zijn we naar Dargaville geweest om wat leuke winkeltjes te bekijken. 's Avonds hebben we The Murderer on the Orient Express gekeken in de bios. Als armoedige backpackers zijn we eerst naar de supermarkt gegaan om popcorn te kopen om die vervolgens de bioscoopzaal in te smokkelen😏🙈.
De film was super gaaf en het was erg gezellig. De popcorn smaakte ook goed😋.
Zondagochtend hebben Iris en ik de 'gospelchurch' bezocht. De mensen waren super aardig en open. Na afloop van de dienst hebben we wat gegeten en gedronken. Dit doen ze na elke dienst: een kopje koffie of thee en allemaal lekker voedsel. Er waren sandwiches, toastjes, cake, chocoladegebakjes en zelfs wat chips.
Een van de gemeenteleden had tot haar 7e in Nederland gewoond en sprak Nederlands, erg leuk natuurlijk!
Best apart: super veel mensen hebben voorouders die uit Nederland komen, en toch stikt het hier van de Duitsers🙈.
Zondagmiddag hebben we weer onkruid gewied voor een gratis overnachting. We zijn ook weer even met de auto over het strand gaan rijden. Tom heeft een paar dagen geleden een drone gekocht. Deze heeft hij achter de auto aan laten vliegen: super vette beelden. (Kan ik helaas niet hier uploaden😢)
Morgen gaan we aan het werk op de kumurafarm. We zijn erg benieuwd!

1. Paps:
    12 november 2017
    Goede berichten weer. Fijn dat de mensen zo vriendelijk zijn. Gezellig zo na kerktijd. Suc6 met je werk op de zoete piepers boerderij.
  2. Petra:
    Lieve Marleen,
    Wat maak je mooie dingen mee.
    En Wat heerlijk dat alles ( op de muggen na ) voorspoedig gaat.
    We zijn super blij voor je.
    Prachtige foto’s deel je met ons. Daar genieten we iedere keer van.
    Je hebt vast een goede camera😉.
    Geniet!geniet! Pas goed op jezelf en we kijken uit naar nieuwe verhalen. Veel liefs peer
  3. Annemarie:
    12 november 2017
    je schrijft precies zoals je praat! Heerlijk! liefs!!!!
  4. Marina:
    17 november 2017
    Wat leuk om weer over je backpackleven te lezen! Prachtige foto's ook weer...
  5. Paps:
    20 november 2017
    Aan alle volgers: Marleen vindt het erg leuk dat jullie reageren op haar verhalen. Ze kan echter niet terug reageren. Dat vindt ze wel jammer. Dus reageer vooral......heeft ze ook wat te lezen!