Koetjes en kipjes

24 oktober 2017 - Cambridge, Nieuw-Zeeland

We zijn vanmiddag aangekomen op een boerderij tussen de groene nieuw zeelandse heuvels. We gaan hier een paar dagen werken tegen kost en inwoning.
Nadat we wat gedronken hadden, kregen we een rondleiding over het land in een of ander 4WD wagentje dat de heuvels op kan rijden. Brendan en Pip, de eigenaren van de boerderij, hebben zo'n 350 vleeskoeien. En die vleeskoeien hebben het goed kan ik je vertellen. De koeien groeien hier van jongsafaan op en dan blijven ze totdat ze vetgemest zijn met gras. Ze hebben enorm veel ruimte en een prachtig uitzicht ;).
Na de rondleiding werden we aan het werk gezet: eerst een halfuurtje in de tuin en daarna hebben we de rest van de middag het hek geschilderd. We waren heerlijk in het zonnetje aan het werk en we kregen gezelschap van wat kippen en van Lucie, de hond. Deze kwam constant naar ons toe met haar speeltje die wij dan weg moesten gooien. Uiteindelijk een beetje irritant, maar wel super lief haha
Aan het eind van de middag hebben we even in het zonnetje gezeten, met Lucie gespeeld (echt die hond geeft niet op) en op de bank tv gekeken. Na een heerlijke maaltijd zijn we weer even op de bank geploft en daarna naar bed gegaan. Voor het eerst sinds ik in Nieuw-Zeeland ben, heb ik m'n eigen kamer, jeeeej😄. Met een heerlijk bed. Wat een luxe! 😂
Ik ga nu slapen, weltrusten/goedemorgen!

1. Henny:
    24 oktober 2017
    Pas maar op straks word je nog boerin😁