Daar zijn we weer...

4 mei 2018 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Op 25 april ben ik met de ferry naar Manly Beach gegaan. Dit is 1 van de bekende stranden van Sydney. Ik heb hier helaas niet heel erg lang van de zon kunnen genieten. Al snel verscheen er een super mooie regenboog aan de lucht die, helaas helaas, gevolgd werd door een regenbui. De volgende dag ben ik weer naar het strand gegaan, dit keer naar Bondi Beach😏. Ondanks dat het super rustig was, waren de bekende lifeguards gewoon aanwezig haha. Na even in de zon gelegen te hebben ben ik via de kust naar Bronte Beach gelopen. Omdat mijn brood letterlijk uit mijn handen was gestolen door een meeuw had ik best een beetje honger en ben ik terug gegaan naar het hostel😂. Ik ben nu acht dagen in Sydney en ik moet zeggen dat ik het wel een beetje gezien heb. Van te voren wist ik dat tien dagen lang was, maarja, daar houden de bands en artiesten die ik graag wil zien geen rekening mee😜.
Op mijn laatste dag in Sydney regende het, mijn vliegtuig vertrok die avond pas dus het was een beetje wachten tot het tijd was om richting het vliegveld te gaan. Perfecte tijd om na te genieten van de afgelopen dagen en om te netflixen😉.
De dag daarvoor was ik met de bus over de Harbour Bridge naar Wendy's secret garden gegaan. Dit is een dichtbegroeid park met uitzichten over de Harbour Bridge. Ik ben langs het water naar de brug gelopen en ben toen lopend over de brug naar de andere kant van de stad gegaan. Hier heb ik het museum of contemporary art bezocht voordat ik met de trein weer naar mijn hostel ging. Ik heb op tijd eten gekookt en gegeten zodat ik ook op tijd bij de Qudos Bank Arena zou zijn. Hier zou mijn tweede concert in Sydney namelijk plaatsvinden😄. Toen ik uitstapte bij de bushalte ben ik met een paar andere meiden richting de arena gelopen. Twee van deze meiden moesten dezelfde kant op als ik. Tot de zaal open ging hebben we samen gewacht en gekletst over van alles en nog wat, super leuk en gezellig. Concerten zijn echt geweldige plekken om mensen te ontmoeten haha. En fandoms zijn gewoon awesome😊❤.
Ik had een zitplek helemaal achterin de zaal (ik blijf een backpacker...#goedkoopst). Gelukkig was de zaal was minder groot dan ik had verwacht dus ik vond dat ik nog 'best dichtbij' zat😂. Het voorprogramma, The Preatures, begon. Een super gave band. De stemming van het publiek was direct al super en er hing een geweldige sfeer in de arena. En toen was daar Harry Styles. De show was geweldig en samen met de band klonk de muziek super goed. En wat kan hij goed zingen😍.
Na een geweldige avond kwam ik weer aan in mijn hostel en ben ik gaan slapen. De volgende ochtend heb ik mijn spullen gepakt voor de vlucht terug naar Nieuw Zeeland. Het voelde een beetje als naar huis gaan haha💕. Tijdens het concert van Harry, dat op koningsdag plaatsvond, had ik zelfs, misschien, een beetje nationalistische gevoelens voor Nieuw Zeeland toen Harry aan iemand in het publiek vroeg waar ze vandaan kwamen en het antwoord Nieuw Zeeland was🙊.
Om 1 uur 's nachts Nieuw Zeelandse tijd kwam ik aan in Christchurch. Het regende, yaaay. Het was koud, yaaay. Tom en Iris hebben me opgehaald van het vliegveld. Het was super fijn om mijn siamese drielingbroer en zus weer te zien😂. We zijn naar een camping gereden en ik heb heerlijk uitgeslapen tot 12 uur in onze auto💕. De volgende dag hebben we groots boodschappen gedaan voordat we weer naar Twizel reden. Toen we in de buurt van Tekapo waren lag er nog sneeuw van de vorige dag. Even wat anders dan Sydney😂. Ondanks de kou was het echt super mooi. De bomen zijn allemaal geel en rood gekleurd en alle bergtoppen zijn bedekt met een laag sneeuw.
Het plan is dat we in Twizel gaan werken, ik twee maanden totdat ik weer naar Nederland vlieg en Tom en Iris drie maanden totdat ze aan hun reis door Azië beginnen. We werken weer voor en met dezelfde geweldige mensen als een paar weken geleden. We verblijven nu in een klein huisje op een vakantiepark, met verwarming, koelkast, een waterkoker en heerlijke warme bedden. Wat wil een mens nog meer? Nouja, misschien een aangrenzende douche en wc, maarja, je kan niet alles hebben he😛 #geengegevenpaardindebekkiekn.
We hebben trouwens ook een gigantisch mooie 'achtertuin'. De camping ligt aan het extreem blauwe Lake Ruataniwha met bomen eromheen en bergen op de achtergrond. Gigantisch mooi. Dat het allemaal zo gigantisch mooi is, benadrukken we ook meerdere keren per dag, best een beetje irritant soms😂.
Een paar dagen geleden vroeg Amy, onze baas, of ik haar hond Tiggy wilde uitlaten, onder werktijd. Nou als het echt moet...
'Ja ze moet sowieso 1,5 uur lopen.' Oke oke, dan ga ik wel in het najaarszonnetje met Tiggy langs de rivier tussen de herfstbomen lopen met uitzicht op de bergen in plaats van vakantiehuisjes schoonmaken😄.

1. Roel Veurink:
    4 mei 2018
    mooi verhaal en foto’s Marleen. Erg leuk om zo op de hoogte te blijven. Geniet ervan
  2. Hanneke:
    4 mei 2018
    Wat heb je al weer veel gezien en meegemaakt. Gave foto's hoor, en wat super dat je naar die concerten geweest bent. Leuk om weer te lezen. Groetjes Hanneke
  3. Esther:
    4 mei 2018
    Prachtige foto’s van een stoere dame! Geniet er nog van!
    Groetjes,
    Esther
  4. Henny:
    5 mei 2018
    Hoi hoi
    Geweldig zeg de goedkoopste plaats ja wij zijn Hollanders he🙈🙈als het kan graag gratis🤣🤣maar gelukkig weer terug in nieuw zeeland wat zullen ze jouw hebben gemist🤔nog even lekker genieten daar en voor dat je het weet ga je weer naar huis👋👋👋👋❤️
  5. Edo:
    6 mei 2018
    Tsjonge, wat is het daar machtig mooi. Leuk verhaal weer. En mooi foto's ook, sommigen om in te lijsten. Veel plezier nog!