ik weet even geen titel lol

27 mei 2018 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Het feit dat we in Twizel zijn om te werken, betekent niet dat we niks meer zien en doen hier. Twizel ligt in een super mooie omgeving. En de camping waar we 'wonen' ligt aan het gestoordblauwe Ruataniwha meer. Soms loop ik na werktijd even naar het meer. De ene keer is de lucht grijs maar zorgen de herfstgekleurde bomen en het water voor genoeg kleur. De andere keer is de lucht roze/paars door de ondergaande zon. En weer een andere keer is de lucht strak blauw en is het windstil waardoor het meer een grote spiegel wordt.
Verder trekken we op vrije dagen of middagen erop uit om de omgeving te verkennen. Zo besloten we op een vrije middag naar Lake Ohau te rijden. Er liep een weg 20 kilometer lang langs het meer. Na een paar kilometer hadden we vanaf deze weg een super mooi uitzicht op besneeuwde bergtoppen. Dat is trouwens wel jammer, op dit moment begint de sneeuw op de bergen weer te smelten. Ondanks dat het betekent dat het nog best wel warm is, is het jammer om de sneeuw te zien verdwijnen.
We zijn ook weer naar Mount Cook geweest. Hier hebben we een walk gelopen die bestond uit 2200 traptreden. 'Stairways to heaven'. Als we doodgingen waren we in ieder geval al een goed eind op weg naar boven🙊. Het was zwaar, maar ik kon nog volop klagen dus zo zwaar was het ook weer niet😂. Het uitzicht was absoluut de moeite waard. We konden de vallei zien waar we een aantal weken geleden gelopen hadden en het gletsjermeer waar we gezwommen hadden. Verder torende Mount Cook boven de wolken uit en hadden we gigantisch mooi uitzicht op het dal waar we vandaan kwamen. We hebben ook nog een nachtje op het huis van Amy gepast, en dan vooral op Tiggy en de kat😁. Tijdens werk moeten we Tiggy trouwens nog regelmatig uitlaten haha.
Toen we op werk vroegen of we een keer twee dagen achter elkaar alledrie tegelijk vrij konden krijgen om naar Queenstown te gaan, was het antwoord: ja tuurlijk, morgen en overmorgen kunnen jullie vrij krijgen. Dus toen gingen we ineens de volgende dag naar Queenstown, jeeeej🙆. Onderweg naar Queenstown zijn we langs een tweedehandswinkel in Wanaka geweest om warme truien enzo te kopen #sweaterweather. Verder hebben we weer grote boodschappen gedaan en konden we eindelijk weer naar the Warehouse, altijd leuk😄. De volgende dag hebben we het een en ander gedaan in Queenstown voordat we weer terug reden naar Twizel. We zijn onder andere naar Fergburger gegaan, hier hebben ze Nieuw Zeelands en misschien wel 's werelds beste burgers. Als je de rijen die tot buiten op de stoep staan ziet, zou je het in ieder geval zo geloven.
We zijn ook een avond meegegaan met Nic, Megan, Amy en Simon naar Tekapo voor een quiznight. We hebben de quiz gigantisch verloren maar het was wel errug gezellig. En het was helemaal leuk toen er een schilderij van Van Gogh werd laten zien met de vraag wie het gemaakt had haha #nationalistischegevoelens.
Op een zonnige middag zijn we naar de Clay Cliffs gereden. Dit stond al heel lang op ons lijstje terwijl we eigenlijk niet echt wisten wat het nou precies was😂. Maar het was absoluut de moeite waard (zie de foto's).
Ik schrijf steeds een stukje wanneer we iets gedaan hebben en als ik een beetje een verhaal heb, zet ik het pas op mijn blog. Daarom klopt het stukje over de smeltende sneeuw inmiddels niet meer haha. Na drie weken geen regen gehad te hebben overdag, gotta love herfst in Twizel, heeft het een hele dag geregend. En de volgende ochtend toen de wolken weg waren en de lucht blauw, lag er een klein vers laagje sneeuw op de bergen. Er volgde nog wat meer regenbuien en uiteindelijk werden we wakker met super mooie witte bergen😍. Op een bepaalde bergkam, waar we over een paar weken hopen te skiën, komt de sneeuw bijna tot 'de grond', oftewel dezelfde hoogte als waarop Twizel ligt. Waarom op die ene bergkam wel en op de rest niet snappen we niet maar het is wel super mooi haha. Verder lezen we nieuwsberichten over skipistes bij Queenstown en Wanaka met tientallen centimeters sneeuw, jeeeeeej. Nog een paar weekjes en we kunnen skiën🙆.
Zaterdag waren we vrij en zijn we weer naar Wanaka geweest. We hebben wat boodschappen gedaan en we zijn naar, onze inmiddels vaste stop, de tweedehandswinkel gegaan. Verder hebben we gewandeld en warme chocomel gedronken. Het was heerlijk weer en de besneeuwde bergen lagen er errug mooi bij. 's Avonds hebben we een pizza bij domino's gehaald en toen zijn we weer terug naar Twizel gereden.

1. Danila:
    27 mei 2018
    Wauw wat een gave foto’s!! Super mooi!
  2. Annemarie:
    27 mei 2018
    supermooie foto's weer! En errug leuk verhaal! liefs!!!!
  3. Marianne Veurink:
    27 mei 2018
    Wat leuk om je verhalen te lezen.
    Een mooie tijd gewenst. Je bent al een hele tijd onderweg. Hoelang gaat je reis duren? Wouter ( onze jongste zoon (20)) is ook van plan om te gaan reizen in jan / feb. na zijn studie. Ik lees dus mede daardoor met nog meer interesse jouw verhalen.
    Groetjes Marianne Veurink uit Den Ham.
  4. Paps:
    27 mei 2018
    mooi mooi weer lieverd. Nog even genieten. En breek je benen aub niet straks......
  5. Henny:
    Hoi hoi
    Ik maar wachten en wachten😁ja hoor eindelijk weer een berichtje van jou😘wat heb je weer mooie foto’s gemaakt en wat zie je veel zeg meer dan hier😉kun je wel zeggen van lekker pizza gehaald bij domino’s maar die zit nu ook in H’berg je weet niet wat je mist hoor😜😜geniet nog maar lekker daar en kijk🤓🤓weer uit naar je volgende bericht, doei doei👋👋👋❤️
  6. Marina:
    Prachtige plaatjes, Marleen! Geniet nog maar even!👐