Covid-19 enzo

15 januari 2022 - Blaeberry, Canada

Goed... Toen we 27 december begonnen met housesitten voelden Iris, ik, maar ook Haley en Lukas zich al niet helemaal lekker. Omdat we steeds zieker werden en meer covid gerelateerde klachten kregen en omdat we te horen kregen dat een stuk of zes mensen die we tijdens de kerstdagen gezien hadden ook ziek waren, besloten we om ons te laten testen. Op woensdag 29 december hadden we een testafspraak en kregen we te horen dat we gebeld zouden worden als de test positief was, of dat we na 48 uur zelf moesten bellen (de test zou dan waarschijnlijk negatief zijn). Dit betekende dat we tijdens het housesitten vastzaten in het huis en we alleen naar buiten mochten om de kippen, eenden en honden te voeren. Aangezien het nog steeds rond de -30 graden was, maakte dit opzich niet heel veel uit haha. Ziek, zwak en zielig hebben Iris en ik de dagen daarom doorgebracht door heel veel films te kijken en te slapen. Gelukkig was Kiaran na de kerst met ons meegekomen naar het housesitten en kon hij helpen met de dieren. Helaas werd hij na twee dagen ook ziek, en zoals bij elke man die ziek is, hadden we vanaf dat moment helemaal niks meer aan hem (#sorrynotsorry mannen).

Op de 30e zouden de huiseigenaren weer terugkomen en hebben we zo goed en zo kwaad als we konden het huis covid vrij gemaakt. Alleen het ventileren was geen succes aangezien alle ramen dichtgevroren waren en met geen mogelijkheid open te krijgen waren. Canadese winters...🙄. Van 30 december tot 4 januari hadden we een ander huis om op te passen. Het was geen probleem voor deze mensen dat wij misschien covid hadden, wat voor ons super fijn was omdat we zo rustig en zonder drie kinderen die de hele dag om ons heen stuiteren ziek konden zijn😅.

Toen de 48 uur verstreken waren en we geen telefoontje hadden gekregen van de Canadese GGD, belden we de Canadese GGD vol spanning op. Na een eindeloos keuzemenu kregen we een automatisch antwoord: aangezien het drukker was dan normaal zouden we teruggebeld worden🙄. Erg fijn, het was inmiddels oudjaarsdag en omdat we geen testuitslag hadden, wilden en konden we deze dag met niemand vieren. Toch hebben we geprobeerd er het beste van te maken: Iris en ik hebben oliebollen gebakken om deze vervolgens te nuttigen in de jacuzzi😋. Een hele vette ervaring want het was nog steeds -20 graden buiten haha. Toen we eenmaal in de jacuzzi zaten, vroeg Kiaran ons of we echte Canadezen wilden worden. Een beetje bang zeiden Iris en ik ja, en die angst was terecht: we moesten namelijk uit de jacuzzi stappen, door de sneeuw rollen, om vervolgens weer terug in de jacuzzi te springen. Nou, ik dacht dat mijn koorts voorbij was, maar na deze ervaring wist mijn lichaam het allemaal niet meer haha

We begonnen ons gelukkig wel steeds beter te voelen naarmate de dagen verstreken. De verveling begon echter wel toe te slaan. Gelukkig zaten we in een fantastisch en enorm groot huis waar we ons niet alleen konden vermaken met films en series kijken, maar ook met puzzels maken. Je moet wat haha. Vier dagen na onze PCR test hadden we echter nog steeds niets gehoord en niemand kunnen bereiken. Omdat we helemaal zat waren van het lange wachten, besloten we om een nieuwe afspraak te maken. Eenmaal aangekomen bij de testlocatie kregen we te horen dat de PCR testen op waren. Daarom kregen we een zelftest in onze handen gedrukt: we konden thuis testen en moesten het resultaat dan zelf invullen op internet. Oke dan... We zeiden dat we eerder die week al langs waren geweest voor een PCR test en vroegen of ze ons de uitslag misschien konden geven. Toen de computer na tien minuten eindelijk was opgestart kreeg Iris haar uitslag te horen: positief. Vervolgens was ik aan de beurt, maar mijn gegevens waren nergens te vinden in het systeem, zucht. Ik moest de zelftest maar doen. Eenmaal bij het huis teruggekomen bevestigde deze test wat we al verwacht hadden: positief voor covid-19. Diezelfde middag werden we eindelijk gebeld door de Canadese GGD: we waren allebei positief. Ja, bedankt, na vier dagen waren we inmiddels zelf ook zover🙄😂. Omdat we gevaccineerd waren, hoefden we maar een week in quarantaine wat voor ons betekende dat we de volgende dag alweer uit quarantaine mochten. Behalve dat we nog erg moe waren en ons zwak voelden, waren alle andere symptomen gelukkig weer verdwenen.

De dagen tijdens het housesitten had het vrijwel non-stop gesneeuwd waardoor er super veel sneeuw buiten lag. Omdat de achtertuin onbegaanbaar was, besloot ik daarom op de laatste dag van het housesitten een pad naar de kippen en de jacuzzi te maken: nou, dan merk je wel even dat je net een longvirus achter de rug hebt haha. Wel was het super fijn om weer even lekker buiten aan het 'werk' te zijn.

Op 4 januari gingen we weer terug naar 'onze' familie, waar iedereen ook weer op weg was naar het herstellen van covid. Het was fijn om lekker rustig ziek te zijn, maar het was ook heel erg fijn om weer terug te komen bij iedereen💕. Het huishouden had de afgelopen week aardig stil gelegen doordat iedereen ziek was, dus de volgende dag zijn Iris en ik begonnen met nog meer sneeuwschuiven. Eerst hebben we het dak van de camper sneeuwvrij gemaakt. Daarna was het terras aan de beurt, waar de sneeuw tot onze knieën kwam. Na een flinke workout was alles weer sneeuwvrij. Twee dagen later was er helaas helemaal niets meer te zien van onze inspanningen want er was weer net zoveel sneeuw gevallen als we geschoven hadden haha. Een week later werd het nog erger: de sneeuw die op het dak van het huis lag is allemaal naar beneden geschoven waardoor rond het hele huis een metershoge bult sneeuw ligt. Daar gaat je harde werk😂.

Dit betekende echter wel heel erg veel sneeuwpret. Till was teruggekomen op de zesde, toen iedereen zich echt weer goed voelde, en we zijn met z'n allen naar buiten gegaan om van het dak van de schuur in de sneeuw (die inmiddels tot onze middel kwam) te glijden: GEWELDIG. Ook konden we sleeën van de enorme bult sneeuw die de sneeuwschuiver aan de rand van de oprit had gemaakt. Verder was het weer tijd om de slee achter de quad te binden en daarop rondjes te rijden. Helemaal leuk!

Op vrijdag 7 januari kwam oppaskindje Jordan. Haley had via Facebook geregeld dat Iris en ik een paar dagen op dit vierjarige meisje uit Québec konden passen, zodat haar ouders hier in de buurt op wintersport konden. We hebben met haar geknutseld, in de sneeuw gespeeld, en we zijn een dagje met haar, haar moeders, en met Joni wezen 'tuben': in een grote ronde band van de berg sleeën. Super leuk! Wat heel grappig was, was dat Iris en ik tijdens het tuben tot drie keer toe mensen tegenkwamen die we kenden. We beginnen ons al echte locals te voelen haha. Ook hebben we met z'n allen een wolvenopvang in de buurt bezocht.

Verder hebben Iris, Till en ik nog een keer een wandeling gemaakt. Het was een wandeling die Iris en ik ook gemaakt hadden toen we hier in oktober waren. Het grote verschil was alleen dat we toen onze jassen uitdeden omdat we het zo warm hadden, terwijl we nu op sommige plekken tot onze middel in de sneeuw stonden haha. Ook hebben we nog weer een keer oliebollen gebakken, deze keer voor onze lieve Canadese familie die er direct dol op was haha

Sinds een paar dagen is het aan het dooien en voelt de lucht buiten oprecht warm aan. Hier hebben we gebruik van gemaakt door weer wat langere wandelingen te maken. Ook zijn we een middag wezen zwemmen in de buurt. Aangezien het zo'n 30 graden warmer is dan een week geleden, moesten we natuurlijk (meerdere keren) door de sneeuw rollen om vervolgens in het warme zwembad te plonsen, helemaal geweldig (ookal verschillen de meningen daarover, vraag maar aan Iris😂).

Inmiddels hebben Iris en ik ook de vluchten naar onze volgende bestemmingen geboekt. Op 24 januari vliegen we naar Phoenix om een vriend van Iris te bezoeken. We blijven daar een week en vliegen dan door naar Costa Rica☀️🏝️

1. Edo Meerholz:
    15 januari 2022
    Moo verhaal weer! Veel plezier!
  2. Diana:
    15 januari 2022
    Wat een gave reis maken jullie. Prachtige foto’s. Geniet!!!
  3. Dineke:
    15 januari 2022
    Echt winter🤩,zo leuk om jullie te zien genieten van al die sneeuw.gelukkig weer fris en fruitig,na al die ziekte dagen.super leuk om de filmpjes te kijken,ik hou er van😍.op naar het volgende avontuur.😘🤗
  4. Henny:
    Hoi hoi
    Wat een sneeuw daar zeg vind het mooi om te zien, maar ben blij dat het hier niet is😅en ook zo koud brrrr
    Heel veel plezier daar nog en al vast een goede✈️✈️naar jullie volgende bestemming, dikke knuffel van mij
    Groetjes Henny💋
  5. Marina:
    24 januari 2022
    Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn! En wat een dneeuwpret...van het dak afglijdrn de sneeuw in...hilarisch😂 Fijne tijd in Phoenix en op Costa rica!
  6. Petra:
    26 januari 2022
    Geweldig verhaal weer, kijk uit naar je boek🙂
    Heel fijn dat jullie goed hersteld zijn. En wat een zegen dat je steeds een goed onderkomen had.
    Prachtige foto's weer, wat een sneeuw en wat een kou.
    Super toch dat je dit hebt meegemaakt.
    En dat je het hebt overleefd🥶👏👊
    Op naar een nieuw avontuur op costa rica. Kijk uit naar de nieuwe verhalen.
    Pas goed op elkaar en veel liefs van peer